Het verhaal van de marktleider in caps en sportkleding begon in 1920. Een Duitse immigrant en bekwame vakman genaamd Ehrhardt Koch zag een kans om de mode-hoofddekselsindustrie opnieuw te ontwerpen en te ontwikkelen. Dus leende hij geld van zijn zussen om het op gang te brengen en startte een bedrijf in New York genaamd New Era Cap Co. In die tijd beleefde honkbal niet zijn hoogtijdagen. Pas rond 1932 begon honkbal echt populair te worden. Twee jaar later won New Era een groot contract voor de Cleveland Indians en was de eerste baseballcap geboren. Het duurde niet lang voordat New Era het enige bedrijf was dat caps maakte voor de teams in de hoogste honkbalcompetitie van de MLB, die vandaag de dag nog steeds deel uitmaken van het uniform van elk team. Het was ook in deze tijd dat de iconische baseballcap een opknapbeurt kreeg, en je kent hem nu misschien als de 59FIFTY.
In de jaren 80 kwam er een keerpunt en New Era-caps distribueerden niet alleen petten aan sportteams, ze begonnen ze ook aan sportfans te verkopen en de opkomst van het dragen van baseballcaps was aangebroken. Iedereen droeg ze, zelfs degenen die geen honkbalfan waren of niet in een stad of staat woonden waar honkbal werd gespeeld. Toen New Era zich begin jaren 00 uitbreidde, werd het populair over de hele wereld en nu is er niemand die niet minstens één pet met het New York Yankess-logo in huis heeft.
Tegenwoordig heeft New Era meer dan 500 licenties om het logo te gebruiken, waaronder NBA-, MLB-, NHL- en NFL-teams, en is het de exclusieve fabrikant en verkoper van teamcaps geworden. Bij Footshop vind je voornamelijk Major League Baseball-teampetten en -kleding, maar ook Chicago Bulls of Los Angeles Dodgers-teamkleding en -petten.
De meest populaire petstijlen zijn de New Era 9Forty of New Era 9Fifty. Maar je kunt niet fout gaan met een New Era 39Thirty.
toon alle New Era producten